Obec Lúka

Oficiálna web stránka obce

Dnes je , meniny oslavuje

skenfrdehuru

Živý organizmus môže fungovať iba vtedy, ak každá jeho bunka je obklopená stálym množstvom tekutiny so stálym zložením. Množstvo prijatej tekutiny závisí od veku, zdravotného stavu, fyzickej aktivity, teploty a vlhkosti prostredia. Cez leto si pitný režim treba naozaj úzkostlivo strážiť.
Človek je vodný tvor
Nedostatok vody sa prejavuje suchosťou slizníc, únavou, bolesťou hlavy, malátnosťou, nedostatkom energie, zrýchlením pulzu, poklesom tlaku krvi. Bez vody vydržíme len pár dní, bez jedla by sme vydržali pár týždňov. Prečo? Pretože ¾ hmotnosti tela nám tvorí voda. Obsah vody vekom klesá.
Kedy piť?
Pitný režim znamená piť priebežne, nie jednorázovo! Pitný režim znamená doplňovanie tekutín, ktoré sa vylúčili z organizmu fyziologicky alebo pri nadmernej strate či už fyzickou záťažou alebo ochorením. Príjem tekutín by mal byť rozdelený do menších pravidelných dávok v priebehu celého dňa.
Počas teplých dní je príjem tekutín dôležitejší, ako príjem jedla. Pravidelný prísun tekutín v menších dávkach je vhodnejší ako nárazový. V tomto prípade potom zaťažíme obličky i žalúdok. Piť máme pravidelne, vedome a skôr, než pocítime smäd. Deti na rozdiel od dospelých nemajú tak intenzívne vyvinutý pocit smädu, aby cielene vyhľadávali tekutiny. Pritom sa ale voda v ich tele obmieňa 3x rýchlejšie ako u dospelého a tak sú viac vystavené nebezpečenstvu dehydrácie. Preto je nutné sledovať pitný režim detí.
Piť máme celý deň po malých dávkach
Ráno by sme mali začínať dúškom vody. Medzi raňajkami a obedom vypijeme 2 poháre vody a medzi obedom a večerou opäť 2 poháre, to je minimum, čo by sme mali dodržať. Takýto spôsobom zabezpečíme plynulú dodávku tekutín do organizmu. Piť by sme mali 15 min. pred jedlom a hodinu po jedle, aby sme neobmedzovali činnosť tráviacich štiav.

  zmos logo                   zmo logo                 ROP                 gdpr 

 

DMC Firewall is a Joomla Security extension!